اخبار و اطلاعیه ها

افتتاحیه نمایشگاه نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری و رونمایی از تندیس جشنواره

بدون دیدگاه

در این نمایشگاه که تا روز جمعه ۱۶ مهرماه، از ساعت ۱۳ تا ۲۰ دایر است،  ۱۴۸ عکس برگزیده، از مجموع سه هزار و ۸۶۴ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره که صحنه‌هایی درخشان از نیکوکاری و انسانیت را به تصویر کشیده‌اند، به نمایش درآمده‌اند. این آثار در چهار بخش مستند ( در قالب تک‌عکس و مجموعه‌عکس) هنری معاصر (در قالب مجموعه‌عکس)، ویژه افراد دارای معلولیت و کودک و نوجوان ارائه می‌شوند. چهره‌هایی همچون دکتر علی ربیعی (وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل مؤسسه پویش خیر جمعی ایرانیان)، دکتر اشکان تقی‌پور (مدیرعامل مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید و عضو هیئت‌مدیره مجمع خیرین کشور)، مصطفی نظری (مدیرعامل مجمع خیرین اورژانس کشور)، دکتر الهام ملک‌زاده (عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، دکتر سیدمهدی صادقی (فعال اجتماعی حوزۀ معلولان)، ایثار خدادادی (مدرس سازمان‌های مردم‌نهاد) و … از حاضران در این رویداد بودند.

 در ابتدای این رویداد، حسن غفاری (دبیر جشنواره)، دکتر مهدی توسلی (مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار) و حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری (مدیر مرکز خیر ماندگار) در سخنانی کوتاه به بیان فلسفه و چرایی برگزاری جشنواره ملی عکس نیکوکاری و دستاوردهای آن پرداختند.در بخش دیگری از این رویداد، تندیس نیکوکاری که با هنر هنرمند برجسته کشور؛ استاد طاهر شیخ‌الحکمایی و به سفارش مرکز خیر ماندگار طراحی شده است، رونمایی شد.

طاهر شیخ‌الحکمایی در سخنانی با بیان اینکه نیکوکاری را نمی‌توان در یک اثر هنری خلاصه کرد، گفت: تلاش کردیم در فرصتی کوتاه، اثری خلق کنیم که حاوی چند دلالت مهم از جمله سرو، شمع و ستارۀ هشت پر است. سرو نماد آزادگی و ایستادگی و انسانیت، شمع نشانی از صبر و وقف زندگی، و ستاره هشت‌پر نشانی از رسول خداست که رحمتی برای جهانیان بودند.

 دکتر علی ربیعی؛ وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی درباره این نمایشگاه و تندیس نیکوکاری اظهار کرد: تصویرسازی‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند، بازتاب‌دهنده بخش‌های کم‌صدای جامعه هستند؛ افرادی که صدایشان کمتر شنیده می‌شود. این تصاویر، ارتباط این گروه‌ها با محیط اجتماعی و مسائلی که با آن‌ها مواجه‌اند را به نمایش می‌گذارند؛ مسائلی که از دید و شناخت عمومی ما دور مانده‌اند. برای مثال، یکی از آثار، خط‌کشی‌های عابر پیاده‌ای را به تصویر می‌کشد که کمرنگ شده‌اند. خط‌کشی‌هایی که شاید بسیاری به آن‌ها توجهی نکنند، اما این تصویر به‌خوبی رنج عبور از خیابان را به ذهن مخاطب منتقل می‌کند.

خبرهای بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست